Tags

, , , , , , ,

Gotcha! – Words And Music From Da Lowlands

“Waar wil je liever een tatoeage, op je wang of op je voorhoofd? Je moet kiezen, anders ben je dood.” Een vriend legt graag bizarre dilemma’s voor en geeft geen ontsnappingsmogelijkheid. Wreed, maar waarschijnlijk wel de enige manier waarop ik het beste nummer aller tijden zou kunnen kiezen. Dat nummer bestaat niet. De beste single van de jaren 80 of het lekkerste nummer van 2011 trouwens ook niet. Onmogelijk. ‘Sterrenstof’ of ‘Lonely Boy’? ‘Blue Monday’ of ‘Fools Gold’? ‘Superfly’ of ‘Smells Like Teen Spirit’? Appels of peren? Jouw smaak of mijn smaak? En dan moet je ook nog eens rekening houden met de plek waar je je bevindt, het aantal glazen dat je achter de kiezen hebt en herinneringen die jij hebt maar ik niet ken. Het is maar goed dat je moet kiezen om overlijden te vermijden, anders blijf je twijfelen. “Neehee, je MOET kiezen! Anders ben je dood!” Nou, vooruit: Mijn beste nummer aller tijden is vandaag ‘Words And Music From Da Lowlands’ van Gotcha! Omdat die losgeslagen bende mijn muzieksmaak liet ontploffen van hiphop naar alles waar ik nu naar luister en er bij ieder concert voor ging alsof het de laatste keer was.

Luuk Kloosterboer

